دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرمایه‌گذاری ۱۷۵۰ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام

سرمایه‌گذاری ۱۷۵۰ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از توجه ویژه دولت کاروکرامت (دولت سیزدهم) به طرحهای آبخیزداری به منظور حفاظت از آب و خاک خبر داد.
کد خبر : 906505

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، یاسم خانمحمدیان گفت. آبخیزداری وآبخوانداری از راهکار‌های موثر و مفید برای حفاظت از آب و خاک و تقویت آب سفره‌های زیرزمینی است و دولت کار وکرامت نسبت به این موضوع در سراسر کشور و بویژه استان ایلام توجه خاصی داشته است.

وی  اظهار داشت: ایجاد سازه‌های آبخیزداری ازجمله ستگی ملاتی، گابیون بندی، خشکه چینی و همچنین کار‌های بیولوژیکی و بیومکانیکی درعرصه‌ها راهکاری مناسب برای مهار سیلاب‌ها، جلوگیری از خسارات به تاسیسات، اراضی کشاورزی و مناطق شهری و روستایی می‌باشد.

وی اضافه کرد: این اداره کل در  دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان  توانسته است حجمی بالغ بر ۱۲ هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری انجام دهد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام افزود: دردولت سیزدهم باستفاده از اعتبارات تهاتر نفت و مولد سازی جهت انجام عملیات آبخیزداری وآبخوانداری مبلغ ۱۷۵۰ میلیارد تومان  طی قردادی سه جانبه فی مابین استانداری، اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری و قرار گاه امام حسن مجتبی (ع)   از سال ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۵ در دستور کار قرارگرفته  و در سطح استان توسط  این قرارگاه  عملیاتی خواهد شد.

خانمحمدیان گفت: بطور کلی آبخیزداری یعتی مدیریت آب و خاک و حفظ این دو عنصر اساسی که الحمدلله وبه شکرانه دولت کار و کرامت و حمایت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی استاندار پرتلاش  استان ایلام این مقوله در استان بخوبی انجام شده است که در بارش‌های ۱۴۰۲ وفروردین سالجاری مردم نتیجه انرا بخوبی مشاهده نمودند

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته